2018. augusztus 17., péntek

Ruby Saw - Pillangó-hatás

Köszönöm a nyeremény könyveket Ruby Saw írónőnek! 



Cím: Pillangó-hatás
Író: Ruby Saw
Kiadó: MyBook
Tartalom: Egy féltőn óvott huszonkét éves lány. A védelmező Apa, és három férfi, akik a lány kegyeit szeretnék elnyerni. Liv Jackson újabb esélyt kap egy hatalmas csalódás után Rob Pierce képében. Esélyt a szerelemre, de nem tudja hogyan kezelje tapasztalat híján. Az évekkel ezelőtti, múló bánat helyét úgy látszik egy következő veszi át, amikor hirtelen újabb lehetőséget kap Hiro Shentől. De hogy Liv még jobban összezavarodjon feltűnik a fájdalmas múlt is: Jay Cullen. A fiatal lány csak szerelemre vágyik és ezért semmitől sem retten el. A három férfi egymásnak feszül a szívéért. De az Apa ehhez vajon mit szól?




Kritika:

Vegyes érzésekkel álltam neki a könyvnek, mielőtt kézbe kaptam sok kritikát olvastam már róla, de igyekeztem ezektől függetlenül olvasni a könyvet. A borító... őszintén szólva, nem keltette fel igazán az érdeklődésemet, nem kötekedni szeretnék vagy valami, csak úgy érzem sokkal jobbat is megérdemelhetett volna, mint hogy rábasszanak rátegyenek egy csajt, a szájánál egy pillangóval. (Nagyon igényes vagyok borítók terén) A cím pedig, szinte nem látszik, balra tájolással meg igen... szóval nem igazán illik oda, szerintem. (Jelzem, ezzel senkit nem akarok megbántani, építő kritikának szánom, semmi rosszat nem szeretnék mutatni vele.) A belső szerkesztés... hú, kicsit nagynak találtam a margó méretet, de amúgy nem lett rossz, egy idő után meglehetett szokni és utána már nem is foglalkoztam vele.
Maga a történet elég érdekes volt, Liv mindennapjaiba pillanthattam be, négy évvel azután, hogy exe csúnyán elbánt vele. A történet olvasása közben, sokszor felbaszott, hogy Liv mekkora egy tuskó, öntelt picsa, de... szóval rájöttem, hogy hiába szidom, hiába mondok róla csúnyákat vagy ordítok vele, attól függetlenül elméletben még gyerek, elvolt zárva a külvilágtól, nem tudott tapasztalatot szerezni és úgy gondolta azzal, ha így viselkedik mindenkivel az helyes. Ezt a felénél értettem meg, talán jobb is volt, mert utána sokkal megértőbben viszonyultam a lányhoz. Érdekes volt, hogy nem egy felnőtt gondolkodású lányt olvastam, hanem azt aki még nem nőtt fel, emlékeztetett a régi énemre (a könyv olvasása után fel is hívtam barátnőmet, hogy sajnálom amiért egy hisztis köcsög voltam, aki csak magával törődött), az akkori időkre mikor át kellett értékeljem a dolgokat. Mint ha ez a könyv leírta volna külső szemszögből, hogy milyen lehettem. Furcsa volt, mégis elütött az eddig olvasott könyveimtől, ami igazán nagy fordulatot tett bennem. Liv egyénisége, azért elég mókás volt, megvolt benne az a magabiztosság és határozottság ami belőlem sokszor hiányzott. A hódolók pedig... őszintén bevallom, Hironak drukkoltam, de nem tudtam elképzelni ázsiaiként, hiába volt tökéletes leírás róla, mindig az Ak26 embere jutott eszembe:D
Ruby Saw fogalmazására kitérve... hú, le a kalappal, csak irigykedni tudok rá, amilyen jól ír. 


Összességében:

Hiába első könyv, hiába nem kedveltem az elején Livet, hiába nem azt választotta akinek én drukkoltam, mégis... VALAMI ELKÉPESZTŐ ÉS CSAK GRATULÁLNI TUDOK RUBY SAW! Kell ilyen könyv is, nem lehetnek mindenhol felnőtt gondolkodású fiatalok, az író pont a lényeget ragadta meg, az ehhez fűződő "pofonokat" amik segítenek felnőtté válni, elméletben is. Ajánlom mindenkinek aki kíváncsi, hogyan is lehet felnőtté válni, ez a könyv támaszt fog akkor is nyújtani ha olyan vagy, mint Liv, mert mindenkiben lakozik belőle egy kis darab:))


Kedvenc idézetek:


- Neked azonnal a csokor kell, nem elég egy szál virág. De mindezt leszámítva gyönyörű vagy.



- Haver, nekem komolyan semmi bajom a japánokkal, nézd, még a tornacipőm is kínai.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése