2018. július 12., csütörtök

Interjú Fényes Niki írónővel

Helloka! Hoztam nektek egy Interjút a Feketén, Fehéren írónőjével, Fényes Nikivel!:)
Nem is szaporítom tovább a szót, itt is van:




1) Mi ihlette a Feketén, Fehéren könyvedet?
Igazából a semmiből jött. Úgy ébredtem fel hajnali 3kor, ha hiszitek ha nem,meg volt a fejemben minden. Gyakran vagyok így történetekkel, egyszer csak ott vannak a fejemben.

2.)A karakterek jellemével huzamosabb időt is eltöltöttél vagy már az elején tudtad, hogy őket így szeretnéd leírni? Esetleg emberekről mintáztad?
Az alap szereplők készen voltak, és párat menet közben tettem hozzá. Samuel külsejét az öcsémről mintáztam.


3.)Melyik karaktered szereted a legjobban?
Nem tudok választani. Nekem mindegyik nagyon ’kedves’

4.)Melyik volt az amelyikkel sokat bajlódtál, hogy élethűen add?
Nem volt ilyen. Nagyon készen volt minden a fejemben.

5)Mikor jött a gondolat, hogy Ekönyvben terjeszd a történetet? Miért emellett döntöttél?
Igazából egyetlen dolgot szerettem volna, szórakoztatni, szerettem volna ha olvassák a könyveimet. Ez tesz boldoggá, ettől érzem, hogy író vagyok. Ezért mikor megkeresett az Ekönyvbazár, hogy kiadná a könyvemet, azonnal rábólintottam. Álomszerű volt.

6.)Tervezel még kiadni könyvet a kezedből? Ha igen, mennyit?:)
Ebben az évben, még három könyvem megjelenik. Köztük egy Feketén fehéren 2. rész is.
 
(Egy borító az egyik megjelenő könyvéről:) )


7.)Mikor jutnak eszedbe a történetek? Álom közben, kajálás közben, esetleg máshogy?:)
Fogalmam sincs. Igazából tele van a fejem sztorikkal, szereplőkkel, nevekkel, karakterekkel. Később ezek összeállnak a fejemben egy történetté, akkor leírom.

8.)Mindig is szerettél írni, vagy csak felnőtt korodban kezdtél el vele foglalatoskodni?
Felnőttként írtam meg az első könyvem. Nem tudom miért, mert gyerekként is elég fantázia dús voltam.

9.)Kinek a hatására kezdtél el írni?
Nekem ez egy belső késztetés volt. Úgy éreztem, hogy amik a fejemben voltak történetek, azokat ki kell magamból adni- írni. Talán a sok olvasás ébresztette fel bennem ezt a ’képességet’ Soha nem okoz gondot az írás. A történetek keretei a fejemben érlelődnek, amikor kiteljesedik,az írás már úgy jön mint ha ’súgnának’. Semmit nem tervezek meg, nincsenek jegyzeteim sem.

10.)Volt már rá példa, hogy egy könyved írása közben elakadtál, fogalmad sem volt, hogyan vidd tovább a cselekményszálat? Ha igen, mit csináltál ilyenkor?
Csak akkor ülök le írni, ha a fejemben ki van teljesedve a történet. Ám még ennek ellenére is szoktam úgy lenni, hogy elakadok. Akkor jó pár napot állok. De van úgy, hogy másnak teljesen tetszik, amit írtam, és én vagyok az egyetlen, akinek nem. Ekkor is állok jó pár napot.

11.)Azonkívül, hogy írsz, szoktál más íróktól olvasni könyveket? Akár magyar, akár külföldi.
Az olvasást tizenegy éves koromban kezdtem. Viszont amikor megírtam az első két könyvem, azt vettem észre, hogy ha olvasok írás közben, elfogy az ihletem. Vagy mert jobbnak érzem az olvasott könyvet, vagy mert meg fog a hangulat. Mindkettő ugyan oda vezet, ihlet hiányhoz. Valamint kifejezetten rettegem attól, hogy akaratlanul, lekoppintok valami olyat, amit írás közben olvasok.

12.)Van olyan idézet ami motivál a hétköznapokba?
Nincs konkrét idézetem. Egyetlen dolog tudja motiválni a hétköznapjaimat, a családom. Egy jó beszélgetés, egy közös kávézás, meg tud nyugtatni, és gondtalanul tudok írni.

+1) Ha találkozhatnál az egyik könyved szereplőjével akkor kit választanál?:)
Deni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése