2019. június 14., péntek

R. Kelényi Angelika - Mennyei bűnök 2.

Köszönöm a recenziós példányt az Álomgyárnak






Cím: Mennyei bűnök 2.
Író: R. Kelényi Angelika
Kiadó: Álomgyár
Fülszöveg: 1860. ​Róma.
Blanca egy gazdag, nápolyi kereskedő lányaként, álnéven – életét kockáztatva – nyer felvételt a Sant'Ambrogio zárdába. Marco Fiore, a volt vatikáni nyomozó azzal bízza meg, hogy szerezzen bizonyítékot Maria Luisa zárdafőnöknő gyalázatos tetteire. Blancának nincs más választása, a tét a szabadsága és a húga jövője. Miközben a lány elviseli a megaláztatásokat, a zaklatásokat, a testi és lelki kínokat is a küldetés érdekében, Marco igyekszik a Vatikán magas rangú hivatalnokairól lerántani a leplet. Nyomozásuk során olyan mocskos titkokra derül fény, melyeket korábban a sokat megélt Fiore is elképzelhetetlennek tartott. Mire képes egy meggyötört, fiatal nő, ha szembekerül a sátáni kegyetlenséggel? Vajon születhet-e szerelem a Gonosz árnyékában? A történetet valós események ihlették. R. Kelényi Angelika Terézanyu-díjas, többszörösen Aranykönyv-díjra jelölt írónő ezúttal a 19. századi Rómába kalauzolja el az olvasókat.
A regény gyilkosságról, összeesküvésről, gyalázatról, hazugságról és titkokról mesél. A sötét és mocskos tetteket csupán a szenvedélyes és tiszta szerelem története ellensúlyozza.


                                                                       Kritika:




Borító: Minden a helyén, sokat sejtető és ámulatba ejt!
Tartalom: Blanca Riva azaz Christina Rivera egy beavatási szertartáson vesz részt, ahol a fiatal novicíákat megfigyelik, hogy rajtuk van e a sátán jele. Khm, na persze. Miután szegény lányon nem találnak, visszamehet az ideiglenes szobájába. De hamarosan megismerkedik 2 novicíával, akik ugyan annak a szertartásnak a részesei voltak és még több galádságot is láttak. Blanca nem tudja melyikben bízzon, de hamarosan ez is kiderül. Eközben Marco Fiore beépül egy szerzetes rendbe, ahol megfenyegetik az egyik gyóntató papot aki a Sant'Ambrogio zárdába jár gyontatni, hogy napvilágra hoznak egy bimbozó kapcsolatot ha nem segít nekik. Lényegében inkább Marconak, szegény Valentini igyekszik kimaradni belőle. Már amennyire ebből a helyzetből ki lehet. Végül sikerül a tervük, Niccolo atya eléggé "együttműködő", és hamarosan Marco át is veszi a helyét. A dolgok eseménytelenül telnek, Blanca igyekszik hallgatózni, Marco pedig minden követ megmozgat, hogy egyre több bizonyítékot találjon. De ahogy telnek a napok, Blanca ráébred, hogy sokkal, de sokkal rosszabb tevékenységet folytatnak a zárdában, mint azt el tudta valaha képzelni.


Vélemény: Szent szagú tehén lepény! A teljes sokk nem elég jó kifejezés arra amit érzek. Szóval kezdem is az elején, hogy érthető legyek. Adott egy szexi expap, egy parázna zárda és egy lány, aki ide beépül. Mint tudjuk, bizonyítékot kell szerezzen, hogy bezárják a zárdát vagy legalábbis eljárás induljon ellene, ezért Blanca mindent megtesz, hogy találjon valamit ami okot ad rá. A könyvtől sokat vártam, tényleg hittem, hogy teljesen megfog majd, az viszont eszembe sem volt, hogy egy teljes lelki terroron veszek részt. Hívő ember vagyok, de szeretek az ilyen dolgokról olvasni. Őszintén, hiába egy kitalált történet, biztos vagyok benne, hogy történhetett ilyen az Egyházban, és ez borzasztóan eltudott szomorítani. Az író kényes témát feszegetett, annyira reménykedtem benne, hogy képes tökéletesen tálalni ezt, de nem csalódtam. Nem volt sok, és kevés se, olyan szépen elvolt rendezve minden cselekmény, teljesen lekötött, de néha félre kellett tennem. Túl sok volt a gonoszság az én pici kis lelkemnek, nem bírtam, de ez nem tántorított el, hogy elolvassam. Marco Fiore karakterét nagyon megszerettem, Valintinivel a kedvenc párosaim lettek. Annyira megindító a barátságuk, ellentétek és mégis össze tudtak barátkozni és egymásra támaszkodni az ügyekben. Szeretem őket!  Blanca elképesztő nő, az önfeláldozása, a gondoskodása példa értékű, együtt tudtam vele érezni, szenvedtem és sírtam vele. Most, hogy belegondolok, rengeteget sírtam miközben olvastam, teljesen a szívemhez nőtt a két kötet. Alig várom a Lányneveldét, meg az írónő újabb könyvét a Barcelona, Barcelonát.  A történet szállt nem győzöm dicsérni, tényleg egy olyan könyv, amit ha megveszel és elolvasod, le se bírod tenni. Magába szippant, a bőröd alá férkőzik és nem hagy nyugodni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése